10.1.06

Fa por trobar tantes coincidències
(tants punts en comú)
amb persones distants que ni coneixes
ni has llegit fins al moment que un seguit de senyes
et diu: obre'm.

Això em passa ara amb autors que desconeixia,
no acostumo a llegir, per plaer, literatura catalana,
ho faig per guanyar-me un sou miserable
i de moment, tret de Pla, ningú no m'ha seduït.
Potser és degut a l'escassa vitalitat literària de tot el que se sol publicar.
Potser també és degut a una malformació acadèmica,
que centralcatalanista ha oblidat, per mor del temps,
autors interessants.

Però la dimensió balear se m'apareix com el plasma d'un món imaginat fins ara.

M'entusiasma el mar perquè em fa por,
i perquè sempre hi he viscut allunyada.
M'entusiasmen els mots que en sa llengua canta la nostra mar.
Estic entusiasmada.
A més, d'aquí una estona vaig a buscar una feina: Pla.

1 comentari:

Anònim ha dit...

BRAVA, EMMA!
DESCOBRIDORA DELS ESCRIPTORS MARINS, SALINERS, SALATS, FETS SAL DE LA TERRA!!!!!
UN AMIC

 
/*............................................................................................................................................................................................ ----------------------------------------------- */ ...................................-............................-.--......................................................................................................................... ............................................................................-------------- --------------- -----------------------------------------------------...------------...-------- ....................................--.------...-------------------......................... una història subterrània i plena de residus naturals amb cucs entranyables que penetren amb aires renovadors atmosferes pesades i feixugues........------- ----------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------------------.........................------------------ -----.........................................................................................................................